Transitie

Naar het hybride kantoor van de toekomst

Er was een tijd dat je op kantoor verscheen, je desktop aanzette, onder het opstarten even een eerste shot cafeïne ging halen en een praatje maakte met een collega bij de koffieautomaat en de rest van de dag vanaf dezelfde kantoorstoel en computer al je werk deed. Alleen de lunchpauze of een vergadering zorgden voor een afwisseling van decor. Maar de moderne professional verwacht tegenwoordig véél meer van een werkplek.

Zeker in coronatijd zien we een sterke trendbreuk in de manier waarop bedrijven omgaan met het wel of niet fysiek aanwezig zijn van medewerkers. Voorheen werd dit idee door directieleden en managers vaak nog met gezonde argwaan bekeken, maar nu moeten ze hun personeel wel de vrijheid geven om een deel van hun werk op afstand te doen. Bovendien blijkt de ‘kantoortuin’ binnen huidige kantoren amper of niet te werken. Als er concentratie-intensief werk moet worden gedaan, werken de meeste mensen toch liever afgezonderd en in stilte.

Die ontwikkeling leidt tot een andere kijk op hoe we omgaan met aanwezig zijn. De moderne werkplek in de cloud is nauwelijks nog aan fysieke beperkingen gebonden: hij kan zich zowel op de zaak, onderweg in de trein als thuis of in een koffietentje bevinden. De werkplek van de nabije toekomst is een hybride kantoor. Het is een plaats waar je goed, prettig en productief kunt (samen)werken, bellen én vergaderen met een team – waarvan een deel fysiek op kantoor aanwezig is en de rest vanuit huis werkt.

Maar hoe geef je zo’n hybride kantoor in de praktijk vorm? Welke tools staan tot je beschikking om het idee om te zetten in een werkbare praktijksituatie? En waar moet je op letten bij het adopteren en implementeren van zo’n werkomgeving? In deze whitepaper vind je de antwoorden op deze prangende vragen.

Meer weten?

Wij helpen je graag verder

+31 (0) 36 539 3100
info@avensus.nl

Gerelateerd

Menu