Maak in 6 stappen jouw organisatie klaar voor de toekomst van hybride werken

Werknemers werken steeds meer op afstand. Mede door de coronapandemie is het aantal werknemers dat vanuit huis werkt flink toegenomen. Toch is dit geen tijdelijke ontwikkeling. Volgens onderzoeksbureau Gartner geeft 50% van de onderzochte werknemers aan dat ze ook na de pandemie van plan zijn om (gedeeltelijk) thuis te blijven werken. Het werken op kantoor van 9-5 is dus verleden tijd, maar hoe maak je je organisatie klaar voor de nieuwe toekomst van hybride werken? Je leest het in dit stappenplan.

Wat is hybride werken?

Een hybride werkplek ondersteunt werknemers als ze zowel intern-, fysiek op een kantoor, of extern werken, bijvoorbeeld op afstand vanuit huis. Het opzetten van een hybride werkplek is echter niet zo eenvoudig als werknemers simpelweg thuis laten werken wanneer ze maar willen. Werkgevers moeten het juiste evenwicht vinden tussen het voldoen aan de behoeften van de werknemers en de kosten van de fysieke werkplek, de productiviteit van het samenwerken, de veiligheid van de online omgeving en het behoud van het personeelsbestand.

De 6 stappen naar het hybride werken

Om een hybride werkplek te kunnen faciliteren is het van belang dat je eerst een aantal stappen doorloopt om te bepalen of je organisatie wel klaar is voor het hybride werken. Deze stappen komen voort uit de ervaringen van andere organisaties die bezig zijn met het bieden van een veilige en flexibele werkplek aan hun werknemers. Download het stappenplan hieronder!

Maak jouw werkplek klaar voor digitaal samenwerken!

Naam*
We willen u graag op de hoogte houden van gerelateerde informatie. Geeft u ons toestemming om u per e-mail op de hoogte te houden?

Meer weten?

Wij helpen je graag verder

+31 (0) 85-0200070
info@avensus.nl

Gerelateerd

Menu